Ablație de fibrilație atrială la pacient tânăr (44 ani), extrem de simptomatic, cu episoade frecvente de fibrilație atrială paroxistică în ciuda terapiei medicamentoase antiaritmice.

19 iulie 2023

Procedura a fost făcută sub sedare și terapie a durerii, asigurând confortul intraoperator al pacientului, dar permițând totodată dialogul permanent cu acesta.
S-a folosit sistemul de cartografiere tridimensională Ensite Precision și s-a obținut izolarea cu succes a
venelor pulmonare prin aplicare de tiruri de RF.
Echipa:
Prof. dr. Diana Țînț – medic primar cardiolog cu competență în electrofiziologie intervențională și dispozitive implantabile,
Asistenți: Ștefan Ambruș și Sebastian Dimitriu,
Inginer de sistem: Ștefan Petre
Sedo-analgezie – dr. Cristian Stănescu – medic primar ATI

Ce este fibrilația atrială?

Fibrilația atrială este un ritm cardiac neregulat și adesea foarte rapid care poate conduce la formarea de cheaguri de sânge în inimă.
Fibrilația atrială crește riscul de accident vascular cerebral, insuficiență cardiacă și alte complicații legate de inimă.
Frecvența cardiacă în fibrilația atrială poate varia între 100 și 175 de bătăi pe minut, iar această aritmie poate fi resimțită sub formă de: bătăi rapide și neregulate ale inimii (palpitații), ameţeală, leșin, respirație dificilă, oboseală existând în același timp și persoane cu fibrilație atrială care nu au simptome și nu percep ritmul cardiac neregulat.
Tratamentul pentru fibrilație atrială poate include medicamente, terapie pentru a reseta ritmul cardiac (cardioversie electrică) și procedurile intervenționale ablative care blochează transmiterea semnalelor anormale din venele pulmonare care perturbă ritmul cardiac normal (izolarea de vene pulmonare).