Informații utile

Va punem la dispozitie toate informatiile necesare cu privire la nivelul asistentei medicale, ingrijiri pe parcursul perioadei de spitalizare sau conditiile speciale privind internarea - externarea pacientilor.

CONTRIBUȚIE PERSONALĂ
Pentru a fi internat într-una din secțiile spitalului nostru, aveți nevoie de trimiterea unui medic de familie sau a unui medic specialist (cardiolog, ortoped, reumatolog). Detalii despre documentele necesare și condițiile de internare găsiți în tab-ul Internare.
Pentru programarea la internare în secția de cardiologie, vă rugăm să contactați:
  • Gabriela Tabara  -📱 +40 733 008198, 📧  cardiologie@clinicco.ro
  • Ștefana Marica  - 📱+40 728 628792, 📧  cardiologie@clinicoo.ro
Pentru programarea la internare în secțiile de ortopedie , vă rugăm să contactați:
  • Roxana Cristea - 📱 +40 737 855723, 📧 roxana.cristea@clinicco.ro
  • Claudia Pasca - 📱 +40 723 668444, 📧 claudia.pasca@clinicco.ro
! Ne puteți contacta telefonic de luni până vineri, între orele 09:00 - 17:00.
Internarea în secția de Cardiologie, în vederea efectuării intervențiilor sau investigațiilor se face conform unei programări prestabilite. Prezentați-vă la internare în ziua și la ora programării. Puteți verifica aceste informații la telefon 0733/008195 sau 0268/445544, de luni până vineri, între orele 09:00 - 17:00.
Documente necesare pentru internare în secțiile de CARDIOLOGIE
La internare, vă rugăm să prezentați următoarele documente:
  • Card Național de Asigurări de Sănătate.
  • Bilet de trimitere cu cod de bare, emis de medicul de familie sau medicul specialist (valabilitate 30 zile de la data emiterii). Atenție! Biletul de trimitere trebuie prezentat obligatoriu la internarea pacientului. Nu se pot admite bilete de trimitere emise la o data ulterioara internarii pacientului.
  • Buletin de identitate sau carte de identitate.
  • Documente medicale pe care le detineți (consulturi de specialitate pentru bolile de care suferiți, bilete de externare, scrisori medicale, ecografii, tomografii sau alte investigații, analize, înregistrări CT sau RMN etc.).
Adeverințe necesare, în funcție de situația locului de muncă sau statutul de stundent sau pensionar:
  • Angajați: adeverința de la locul de muncă (valabilitate 3 luni de la emitere) în care să fie menționate zilele de concediu medical din ultimele 12 luni (certificatul de concediu medical se eliberează la externare).
  • Pensionari: cel mai recent cupon de pensie.
  • Pensionari pe caz de boală: cel mai recent cupon de pensie și copie după decizia de pensionare pe motiv de boală.
  • Elevi și studenți: adeverința de la unitatea de învățământ și copie după carnetul de elev/student vizat pe anul în curs.
  • Asigurați individuali: cea mai recentă chitanță a plății directe sau adeverință de la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate din județul de reședință.
  • Șomeri din alte județe decât județul Brașov: adeverință de la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate din județul de reședință.
  • Analize și investigații necesare internării în secția de chirurgie cardiovasculară (CCV).
Pentru pacienții valvulari:
  • Radiografie panoramică dentară + examen stomatologic prin care se confirmă absența focarelor de infecții și a cariilor.
  • Secreție faringiană (exudat faringian).
  • Examen ORL.
  • Urocultură.
  • Examen ginecologic (numai pentru femei).
Pentru pacienții coronarieni:
  • Secreție faringiană (exudat faringian).
  • Urocultură.
De asemenea, la internare, trebuie să aveți la dumneavoastră obiecte pentru igiena personală (prosop, papuci, periuță și pastă de dinți etc.), 2-3 pijamale și o cană. Nu este necesar să aduceți tacâmuri, alimente sau apă. După completarea Foii de Observație a Pacientului, veți fi rugat să citiți cu atenție Consimțământul pentru procedurile medicale carora urmează să fiți supus și să semnați. Apoi, veți fi condus în salonul dvs. de către o infirmieră a spitalului. Ajuns în salonul dvs, va trebui să vă schimbați în haine de spital (pijama, papuci de casă). Pe durata internării, hainele dvs. vor fi păstrate într-un dulap special destinat acestui lucru.
Vizita medicului
În ziua internării, unul din medicii de salon va sta de vorbă cu dvs. (pacientul) referitor la istoricul medical detaliat, va analiza testele de laborator și, daca este necesar, va recomanda efectuarea altor analize medicale. Medicul specialist și medicul anestezist care se vor ocupa de dvs. vă vor vizita de asemenea și veți discuta împreună cu ei diagnosticul dvs și opțiunile de tratament.
Sfaturi pentru pacienți
La internare aveți nevoie de:
  • obiecte pentru igiena personală (prosop, papuci care să nu alunece, periuță de dinți etc.);
  • 2-3 pijamale și o cană pentru medicamentele pe care le luați pentru bolile cronice de care suferiți.
La internare NU aveți voie cu produse alimentare (inclusiv fructe). De asemenea, nu este necesar să vă aduceți tacâmuri sau farfurii. Serviciul externalizat de catering pune la dispoziția dumneavoastră un meniu variat și totodată personalizat pentru pacientții suferinzi de diabet. Vă recomandăm să nu aveți bijuterii, iar unghiile de la mâini să nu fie acoperite cu lac sau ojă. Pentru a vedea condițiile și informațiile privind internarea în secția de Cardiologie, vă rugăm să descărcați următorul pdf.

Internarea in serviciul nostru, in vederea efectuarii interventiilor chirurgicale se face conform unei programari prestabilite, biletul de trimitere (emis de catre medicul de familie sau un alt medic specialist) si cardul national de sanatate fiind obligatorii.

De asemenea sunt necesare anumite analize pe care dvs trebuie sa le efectuati anterior internarii. Acestea din urma, precum si documentele necesare care trebuie pregatite, le gasiti in lista alaturata/de mai jos (depinde unde va fi plasata). Tot in lista mentionata veti regasi si cateva sfaturi de urmat.

Pentru internare trebuie sa va prezentati la receptia Clinicco la ora 14:00, in data convenita, interventia chirurgicala urmad sa aiba loc a doua zi.

ATENTIE! In cele doua saptamani anterioare operatiei este posibil sa fiti nevoiti sa opriti tratamentele care inhiba coagularea singelui. Acestea incldu Aspirina, Ibuprofen, Naproxen etc. Trebuie sa va intrebati medicul curant/medicul care va supravegheaza, ce medicamente veti lua chiar si in ziua operatiei. Daca suferiti de diabet, boli de inima sau alte afectiuni, chirurgul va poate cere ca anterior internarii sa efectuati si un consult de specialitate.

Pentru afectiuni medicale, precum ATG (Artroplastie totala de genunchi) si ATS (Artroplastie totala de sold), va rugam sa descarcati urmatorul pdf pentru a va informa care sunt documentele si analizele necesare pentru internare.

Pentru afectiuni medicale, precum LMI (Leziune menisc intern) si LIA (Ligament incrucisat anterior), va rugam sa descarcati urmatorul pdf pentru a va informa care sunt documentele si analizele necesare pentru internare.

Reguli de comportament pentru pacienți

Din momentul internării medicii și asistentele medicale preiau răspunderea stării de sănătate a pacientului astfel, acesta nu se poate îndepărta de secția medicală în care este internat fără ca înainte să fi anunțat asistentele medicale. De asemenea, nu are voie să părăsească incinta spitalului pe durata internării și este important să respecte repausul și liniștea celorlalți pacienți.

Ora de vizitare

Pacienții internați la Spitalul Clinicco nu pot fi vizitați. Vizitele în secția Anestezie și Terapie Intensivă sunt interzise. Pacienților li se asigură toate condițiile de cazare și îngrijirile necesare, pentru refacerea cât mai rapidă. Personalul medical și de îngrijire supraveghează și este la dispoziția pacienților 24 de ore din 24. Contactul cu familia este menținut prin intermediul telefonului sau al personalului medical.

Contact telefonic

Puteți lua legatura cu familia sau aparținătorii prin intermediul propriului telefon mobil sau puteți solicita personalului să vă pună în legatură cu aceștia, prin intermediul telefoanelor spitalului. Familia și prietenii pot contacta pacientul internat sau pot obține informații despre starea medicală a acestuia sunând la numerele: 0268 445555 (cardiologie) 0268 445587 (ortopedie)  

Alimentația

Hrana pentru pacienții noştri este asigurată în regim de catering și preparată în condiții de maximă igienă. Aceasta este transportata în cutii speciale termoizolante și vă va fi servită la pat de către personalul nostru. La internare NU aveţi voie cu produse alimentare (inclusiv fructe). De asemenea, nu este necesar să vă aduceţi tacâmuri sau farfurii. Toate meniurile sunt alcătuite de un medic specialist nutriționist, în concordanță cu afecțiunile cronice de care este posibil să suferiți (de exemplu: diabet).

Alcool și droguri

Deținerea și consumul de alcool și droguri în cadrul spitalului este complet interzisă.

Fumatul

Spitalul Clinicco Brașov este o unitate în care fumatul este interzis. Fumatul este permis doar în locuri special amenajate în afara unității. Persoanele care au nevoie de sprijin în vederea renunțării la fumat pot contacta un reprezentant al campaniei Stop Fumat sau pot beneficia de consiliere psihologica în cadrul spitalului nostru. Vă rugăm cereţi detalii personalului nostru medical referitor la acest subiect.

Păstrarea lucrurilor de valoare

Pe perioada internării Dvs., vă sfătuim să lăsați obiectele de valoare în seiful pus la dispoziție de către spitalul nostru. Acestea vor fi preluate pe bază de proces verbal. În caz contrar nu ne asumăm  responsabilitatea pentru pierderea obiectelor sau altor valori (bani, bijuterii, card-uri, etc).
Pacienții internați sunt obligați să poarte numai echipament de spital (pijamale, cămașă, papuci, halat) Pacienții vor respecta regulile de igienă personală:
  • Duș zilnic
  • Spălarea mâinilor cu apă și săpun înainte și după fiecare manevră,
  • Să efectueze zilnic igiena generală,
  • Să folosească pentru igienă obiectele personale (pieptene, periuța și pasta de dinți, produse cosmetice personale)
Pacienții vor respecta următoarele reguli la locul de cazare: 
  • Nu așează pe pat genți în care transportă obiecte personale;
  • Nu aduc și nu păstrează alimente în noptiere;
  • Servirea mesei se face numai după spălarea obligatorie a mâinilor;
  • Să mențină ușa salonului închisă; aerisirea salonului se va face de mai multe ori pe zi;
  • Să permită îngrijitoarei și infirmierei să facă curățenia zilnică și să aerisească salonul, ori de cate ori este nevoie;
  • Vizitatorii trebuie să respecte orarul de vizite afișat și să fie echipați cu halate și papuci de protecție;
  • Să limiteze pe cât posibil numărul vizitatorilor și timpul de sedere a acestora în salon;
  • Să nu permită vizitatorilor să se așeze pe paturi;
  • Să nu primească vizitatori cu starea sănătății alterată;
  • Să citească drepturile și obligațiile pacientului afișate în secție;
  • Să exploateze corect aparatele și utilitățile din cameră, să păstreze integritatea obiectelor sanitare, a lenjeriei și mobilierului din dotare;
  • Să respecte programul clinicii privitor la orele de masă, de tratament, de odihnă și primire a vizitatorilor, a regulilor ce se aplică în spital;
  • Să completeze chestionarul de satisfacție și să-l predea la externare.

Pentru siguranța pacienților și a personalului medical, am implementat un flux medical în clinica noastră și din țară. Vă rugăm să parcurgeți pașii de mai jos:

1. Daca în ultimele 4 zile ați manifestat unul din următoarele simptome: febră, tuse, secreții nazale sau dificultate respiratorie, vă rugăm să sunați înainte de a vă prezenta la consultația programată. Veți primi suport medical telefonic și vom decide programarea sau reprogramarea în funcție de tabloul clinic și de legislația epidemiologică în vigoare.

2. Accesul în clinică se face doar pe bază de programare. Vă rugăm să ne contactați via call-center sau să faceți o programare cu ajutorul colegilor din recepții.

3.Vă rugăm să veniți neînsoțiți cu excepția minorilor cărora le este permis accesul cu un singur însoțitor.

4. La intrarea spitalului și a policlinicii, veți fi supus unui triaj epidemiologic, respectiv:

- vi se va măsura temperatura cu un termometru digital de frunte cu infrarosu, - vi se va recomanda să vă dezinfectați pe mâini, - veți completa un formular de consimțământ informat care include și un chestionar privind evaluarea stării de sănătate.

Vă rugăm să descărcați formularul AICI și să vă prezentați la programare cu acesta completat pentru a petrece cât mai puțin timp în triaj.

Vă mulțumim pentru înțelegere și rămânem la dispoziția dvs. pentru orice suport aveți nevoie.

Echipa noastră de medici și asistente vă va oferi cele mai bune îngrijiri pe parcursul perioadei de spitalizare. Specialiștii noștri vă vor ține în permanență la curent cu starea dvs. de sănătate și vă vor răspunde la orice întrebare sau nelamurire. Siguranța și confortul dumneavoastră sunt pe primul loc. Astfel, toate saloanele au grup sanitar propriu și televizor și sunt dotate cu mobilier modern, special pentru spital, precum și cu rețea wireless. Toți pacienții beneficiază de monitorizarea stării de sănătate 24h din 24h, 7 zile din 7. Fiecare pat dispune de o consolă pentru aportul de oxigen, sistem vacuum pentru aspirație (bronsică, gastrică, drenaj), sistem de administrare a medicației intravenoase cu autocontrol, precum și sistem de alertare a personalului medical în caz de necesitate. De asemenea, avem linie de garda 24 de ore din 24 formată numai din medici primari și specialiști în cardiologie.
Hrana
Hrana pentru pacienții noștri este preparată în condiții de maximă igienă de un restaurant de calitate din Brașov. Aceasta este transportată în cutii speciale termoizolante și vă va fi servită la pat de către personalul nostru. Toate meniurile sunt alcatuite de un medic specialist nutritionist, în concordanță cu afecțiunile cronice de care este posibil să suferiți (de exemplu: diabet).
Bani și obiecte de valoare
Pe perioada intervenției chirurgicale și șederii dvs. în secția de Terapie Intensivă, vă sfătuim să nu lăsați în salon obiecte de valoare. Vă oferim posibilitatea de a depozita astfel de bunuri într-un seif aflat în biroul asistentei șefe, urmând să le recuperați atunci cand aveți nevoie de ele.
Convorbiri telefonice
Puteți lua legătura cu familia sau aparținătorii prin intermediul propriului telefon mobil sau puteți solicita personalului medical să vă pună în legatură cu aceștia, prin intermediul telefoanelor spitalului.
După efectuarea intervenției chirurgicale, în funcție de evoluția stării dvs. de sănătate, medicul de salon vă va anunța cu o zi înainte, referitor la externarea dvs., pentru a avea timp să luați legătura cu membrii familiei. Externarea pacienților are loc începând cu ora 10:30; puteți părăsi spitalul singur sau insoțit de un aparținător. Cu puțin timp înainte de externare, o infirmieră a spitalului vă va aduce în salon hainele dvs. și vă va însoți în recepție, unde vă pot aștepta membrii familiei. La externare, veți primi o scrisoare medicală cuprinzând detalii referitoare la diagnosticul dvs., procedurile medicale care vi s-au efectuat, evaluarea medicală, durata de spitalizare, schema de tratament și recuperare recomandate. Aceste informații sunt destinate atât dvs., cât și medicului specialist sau medicului de familie pentru continuarea tratamentului. De asemenea, în ziua externării trebuie să efectuați plata serviciilor de spitalizare de care ați beneficiat. Puteți face acest lucru dumneavoastră sau un membru al familiei, pe baza facturii pe care o veți primi de la departamentul de contabilitate al spitalului.
Modalități de plată
Plata facturii pentru spitalizarea la Clinicco poate fi făcută astfel:
  • Prin CARD ELECTRONIC (VISA sau MAESTRO). ATENȚIE! În acest caz, trebuie cunoscută limita de plată impusă de către banca emitentă a cardului dvs..
  • Prin DEPUNERE DE NUMERAR în contul Clinicco (în cazul în care nu aveți deschis un cont bancar).
  • Prin VIRAMENT BANCAR din contul dvs. în contul Clinicco.
  • În NUMERAR, la casieria, respectiv recepția spitalului, în limita plafonului reglementat prin OG 70/ 2015.
Clinicco Brasov - detalii cont bancar
BANCA: OTP BANK sucursala Nicolae Bălcescu BRASOV CONT: RO90 OTPV 2110 0032 1726 RO01 CUI: 22555509 Înregistrare Fiscală: J08/2762/2007
Documente externare
Documentele pe care le veți primi în ziua externării sunt urmatoarele:
  • bilet de externare/scrisoare medicală - care cuprinde durata de spitalizare, informații referitoare la diagnostic, intervenția efectuată, recomandări, tratamente.
  • rețeta cu medicația recomandată, în cazul în care medicația pacientului se modifică dupa internare.
  • certificat de concediu medical - acesta cuprinde perioada internării și o perioadă maximă de 21 zile, cu posibilitate de prelungire la recomandarea medicului specialist (excepție se face în cazul pacienților a caror internare se intinde pe două sau mai multe luni, eliberarea certificatului medical făcându-se în ultima zi a fiecărei luni, pentru a fi transmis către angajator).
Contravaloarea facturii (aferentă spitalizării și a intervenției chirurgicale) se va achita în ziua externării. Ca și variante de plată pacienții pot opta pentru una dintre urmatoarele enumerate mai jos
  • plata cu cardul bancar - VISA sau MAESTRO (în acest caz trebuie să cunoașteți limita impusă de bancă).
  • prin depunere de numerar în contul Clinicco Cardiologie, deschis la OTP Bank (în cazul în care nu aveți deschis un cont bancar).
  • prin ordin de plata (în această situație trebuie să solicitați emiterea facturii în ziua anterioară externării și să ne transmiteți ordinul de plată vizat de banca emitentă).
  • În numerar în limita plafonului reglementat prin OG 70/2015.

Externarea din serviciul nostru se face cu acordul medicului curant care stabileste daca pacientul este apt pentru a parasi spitalul. Externarea are loc in intervalul orar 12:00-13:00 si puteti parasi spitalul fie insotiti de apartinatori, fie singur.

Documentele pe care le veti primi in ziua externarii sunt urmatoarele:
  • bilet de externare/scrisoare medicala (doua exemplare: unul pentru dvs, unul pentru medicul de familie) - care cuprinde durata de spitalizare, informatii referitoare la diagnostic, interventia efectuata, recomandari, tratamente
  • reteta cu medicatia recomandata
  • certificat de concediu medical - acesta cuprinde perioada internarii si o perioada maxima de 21 zile, cu posibilitate de prelungire la recomandarea medicului specialist (exceptie se face in cazul pacientilor a caror internare se intinde pe doua sau mai multe luni, eliberarea certificatului medical facandu-se in ultima zi a fiecarei luni, pentru a fi transmis catre angajator).

Contravaloarea facturii (aferenta spitalizarii si a interventiei chirurgicale) se va achita in ziua externarii. Ca si variante de plata pacientii pot opta pentru una dintre urmatoarele enumerate mai jos:

  • plata cu cardul bancar - VISA sau MAESTRO in acest caz trebuie sa cunoasteti limita impusa de banca)
  • prin ordin de plata (in aceasta situatie trebuie sa solicitati emiterea facturii in ziua anterioara externarii si sa ne transmiteti ordinul de plata vizat de banca emitenta)
  • transfer bancar (on-line banking)

BANCA: OTP BANK sucursala Nicolae Balcescu, Brasov

CONT: RO13 OTPV 2110 0064 3009 RO01

CUI: 30614878

Registrul Comertului: J8/1372/2012

Plățile în numerar efectuate la recepția spitalului nu pot depăși suma de 10.000 RON. Vă rugăm să privilegiați următoarele metode pentru costurile care depășesc suma de 10.000 RON :
  • PLATA CU CARDUL
  • PLATA PRIN TRANSFER BANCAR
  • DEPUNEREA SUMEI PE CONTUL CLINICCO

Daca un membru al familiei dvs este internat in serviciul nostru, puteti lua legatura cu acesta, telefonic. Punem la dispozitia apartinatorilor urmatoarele contacte telefonice:

  • Pentru un pacient aflat in sectia de Terapie Intensiva (Cardiologie) apelati: +40 268 401202, disponibil NON-STOP
  • Pentru un pacient aflat in sectia de Terapie Intensiva (Ortopedie) apelati: +40 268 445522, disponibil NON-STOP
  • Pentru un pacient internat la etajul 1 (Cardiologie) apelati: +40 268 445511, disponibil NON-STOP
  • Pentru un pacient internat la etajul 2 (Ortopedie) apelati: +40 268 445587, disponibil NON-STOP
Echipa medicală a spitalului consideră ca unul dintre factorii esențiali pentru succesul terapeutic este respectarea riguroasă a regulilor de asepsie. Din acest motiv, pacienții internați în Clinicco nu pot fi vizitați. Pacienților li se asigură toate condițiile de cazare și îngrijirile necesare, pentru refacerea cât mai rapidă. Personalul medical și de îngrijire supraveghează și este la dispoziția pacienților 24 de ore din 24. Fiecare pacient are acces la un buton de apelare a personalului medical. Fiecare salon este dotat cu instalație de aer condiționat, televizor și permite conectarea la internet. Masa este asigurată prin intermediul unei companii de catering. Contactul cu familia este menținut prin intermediul telefonului sau al personalului medical. Pentru informații asupra pacienților din secția de Terapie Intensivă apelați: +40 732 606306 (Cardiologie) +40 268 445522 (Ortopedie) Disponibil : NON-STOP Pentru informații asupra pacienților internați la etajul 2 (Ortopedie) apelați: +40 268 445587 Disponibil : NON-STOP Pe întreaga perioadă a spitalizarii, pacientul este în grija unei echipe medicale formate din:
  • Medicii specialiști cardiologi și ortopezi
  • Medicii anesteziști
  • Asistente medicale
  • Îngrijitoare
Scopul întregii echipe este ca pacientul să fie tratat medical cât mai bine și să beneficieze de condiții de confort maxim.

Da, avem contract incheiat cu CASBV pentru servicii medicale spitalicesti, servicii in regim ambulatoriu si programe nationale de sanatate.

Începând cu data de 9 mai 2015 a intrat în vigoare o nouă lege, Legea 70/2015, care reglementează încasările și plățile în numerar. Aceasta limitează încasările de la persoana fizică, pragul maxim care poate fi încasat în numerar pentru un serviciu fiind de 10.000 lei. Prin urmare, avem rugămintea să luați în considerare următoarele variante pentru efectuarea plăților:
  • Ordin de plată depus la banca la care aveți cont deschis;
  • Card bancar – în această situație trebuie să cunoașteți limita maximă pe zi impusă de banca emitentă;
  • Transfer bancar (on-line banking)
Dacă beneficiați de o asigurare de sănătate în regim privat și este încheiată cu unul dintre colaboratorii noștri (Alliantz Tiriac, Europ Assistance, Medical Ocupational, Signal Iduna, Rumanian International Assistance), serviciile medicale pot fi decontate de către aceștia, însă în limitele cotractuale impuse la semnarea contractului de asigurare. Procedura este urmatoarea:
  • trebuie să luați legătura cu asiguratorul;
  • să îl informați că doriți o programare la o consultație sau o intervenție;
  • asiguratorul va trimite o solicitare de programare către noi;
Începând cu data de 1 mai 2015, Cardul Național de Sănătate a devenit unicul sistem de validare și decontare a serviciilor medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Conform legislației în vigoare, Ordin CNAS 98/2015, pacientul va face dovada de asigurat și va valida serviciile medicale și farmaceutice pe care le primește, utilzând cardul.
  • Dacă sunteți cetățean al Uniunii Europene și aveți Eurocard (Cardul European de Asigurat) emis, puteți beneficia de pachetul de servicii de bază, ca oricare alt cetățean de pe teritoriul României;
  • Dacă nu sunteți cetățean al Uniunii Europene sau dacă nu dețineți Eurocard, de asemenea puteți beneficia de serviciile noastre, însă la preț integral.