Informații utile
informatii
Programări internareCondiții și informații privind programările pentru internare
Pentru a fi internat într-una din secțiile spitalului nostru, aveți nevoie de trimiterea unui medic de familie sau a unui medic specialist (cardiolog, ortoped, reumatolog). Detalii despre documentele necesare și condițiile de internare găsiți în tab-ul Internare.
PENTRU PROGRAMAREA LA INTERNARE ÎN SECȚIA DE CARDIOLOGIE, VĂ RUGĂM SĂ CONTACTAȚI
Gabriela Tabără
Tel.
Ștefana Marica
Tel.
PENTRU PROGRAMAREA LA INTERNARE ÎN SECȚIA DE ORTOPEDIE, VĂ RUGĂM SĂ CONTACTAȚI
Roxana Cristea
Tel.
Georgiana Peticilă
Tel.
Ne puteți contacta telefonic de luni până vineri, între orele 09:00 – 17:00.
Internare
Internarea în secția de Cardiologie, în vederea efectuării intervențiilor sau investigațiilor se face conform unei programări prestabilite. Prezentați-vă la internare în ziua și la ora programării. Pentru confirmarea detaliilor, puteți contacta recepția la numerele de telefon: 0733 008 195 sau 0268 445 544, de luni până vineri, între orele 09:00 – 17:00.
Internarea în secția de Cardiologie, în vederea efectuării intervențiilor sau investigațiilor se face conform unei programări prestabilite. Prezentați-vă la internare în ziua și la ora programării. Puteți verifica aceste informații la telefon 0733/008195 sau 0268/445544, de luni până vineri, între orele 09:00 – 17:00.
DOCUMENTE NECESARE PENTRU INTERNARE ÎN SECȚIILE DE CARDIOLOGIE
La internare, vă rugăm să prezentați următoarele documente:
Internarea in serviciul nostru, in vederea efectuarii interventiilor chirurgicale se face conform unei programari prestabilite, biletul de trimitere (emis de catre medicul de familie sau un alt medic specialist) si cardul national de sanatate fiind obligatorii.
De asemenea sunt necesare anumite analize pe care dvs trebuie sa le efectuati anterior internarii. Acestea din urma, precum si documentele necesare care trebuie pregatite, le gasiti in lista alaturata/de mai jos (depinde unde va fi plasata). Tot in lista mentionata veti regasi si cateva sfaturi de urmat.
Pentru internare trebuie sa va prezentati la receptia Clinicco la ora 14:00, in data convenita, interventia chirurgicala urmad sa aiba loc a doua zi.
ATENTIE! In cele doua saptamani anterioare operatiei este posibil sa fiti nevoiti sa opriti tratamentele care inhiba coagularea singelui. Acestea incldu Aspirina, Ibuprofen, Naproxen etc. Trebuie sa va intrebati medicul curant/medicul care va supravegheaza, ce medicamente veti lua chiar si in ziua operatiei. Daca suferiti de diabet, boli de inima sau alte afectiuni, chirurgul va poate cere ca anterior internarii sa efectuati si un consult de specialitate.
Pentru afectiuni medicale, precum ATG (Artroplastie totala de genunchi) si ATS (Artroplastie totala de sold), va rugam sa descarcati urmatorul pdf pentru a va informa care sunt documentele si analizele necesare pentru internare.
Pentru afectiuni medicale, precum LMI (Leziune menisc intern) si LIA (Ligament incrucisat anterior), va rugam sa descarcati urmatorul pdf pentru a va informa care sunt documentele si analizele necesare pentru internare.
Reguli de comportament pentru pacienți
Din momentul internării medicii și asistentele medicale preiau răspunderea stării de sănătate a pacientului astfel, acesta nu se poate îndepărta de secția medicală în care este internat fără ca înainte să fi anunțat asistentele medicale. De asemenea, nu are voie să părăsească incinta spitalului pe durata internării și este important să respecte repausul și liniștea celorlalți pacienți.
Ora de vizitare
Pacienții internați la Spitalul Clinicco nu pot fi vizitați. Vizitele în secția Anestezie și Terapie Intensivă sunt interzise. Pacienților li se asigură toate condițiile de cazare și îngrijirile necesare, pentru refacerea cât mai rapidă. Personalul medical și de îngrijire supraveghează și este la dispoziția pacienților 24 de ore din 24. Contactul cu familia este menținut prin intermediul telefonului sau al personalului medical.
Contact telefonic
Puteți lua legatura cu familia sau aparținătorii prin intermediul propriului telefon mobil sau puteți solicita personalului să vă pună în legatură cu aceștia, prin intermediul telefoanelor spitalului. Familia și prietenii pot contacta pacientul internat sau pot obține informații despre starea medicală a acestuia sunând la numerele: 0268 445555 (cardiologie) 0268 445587 (ortopedie)
Alimentația
Hrana pentru pacienții noştri este asigurată în regim de catering și preparată în condiții de maximă igienă. Aceasta este transportata în cutii speciale termoizolante și vă va fi servită la pat de către personalul nostru. La internare NU aveţi voie cu produse alimentare (inclusiv fructe). De asemenea, nu este necesar să vă aduceţi tacâmuri sau farfurii. Toate meniurile sunt alcătuite de un medic specialist nutriționist, în concordanță cu afecțiunile cronice de care este posibil să suferiți (de exemplu: diabet).
Alcool și droguri
Deținerea și consumul de alcool și droguri în cadrul spitalului este complet interzisă.
Fumatul
Spitalul Clinicco Brașov este o unitate în care fumatul este interzis. Fumatul este permis doar în locuri special amenajate în afara unității. Persoanele care au nevoie de sprijin în vederea renunțării la fumat pot contacta un reprezentant al campaniei Stop Fumat sau pot beneficia de consiliere psihologica în cadrul spitalului nostru. Vă rugăm cereţi detalii personalului nostru medical referitor la acest subiect.
Păstrarea lucrurilor de valoare
Pe perioada internării Dvs., vă sfătuim să lăsați obiectele de valoare în seiful pus la dispoziție de către spitalul nostru. Acestea vor fi preluate pe bază de proces verbal. În caz contrar nu ne asumăm responsabilitatea pentru pierderea obiectelor sau altor valori (bani, bijuterii, card-uri, etc).
Pacienții internați sunt obligați să poarte numai echipament de spital (pijamale, cămașă, papuci, halat) Pacienții vor respecta regulile de igienă personală:
- Duș zilnic
- Spălarea mâinilor cu apă și săpun înainte și după fiecare manevră,
- Să efectueze zilnic igiena generală,
- Să folosească pentru igienă obiectele personale (pieptene, periuța și pasta de dinți, produse cosmetice personale)
Pacienții vor respecta următoarele reguli la locul de cazare:
- Nu așează pe pat genți în care transportă obiecte personale;
- Nu aduc și nu păstrează alimente în noptiere;
- Servirea mesei se face numai după spălarea obligatorie a mâinilor;
- Să mențină ușa salonului închisă; aerisirea salonului se va face de mai multe ori pe zi;
- Să permită îngrijitoarei și infirmierei să facă curățenia zilnică și să aerisească salonul, ori de cate ori este nevoie;
- Vizitatorii trebuie să respecte orarul de vizite afișat și să fie echipați cu halate și papuci de protecție;
- Să limiteze pe cât posibil numărul vizitatorilor și timpul de sedere a acestora în salon;
- Să nu permită vizitatorilor să se așeze pe paturi;
- Să nu primească vizitatori cu starea sănătății alterată;
- Să citească drepturile și obligațiile pacientului afișate în secție;
- Să exploateze corect aparatele și utilitățile din cameră, să păstreze integritatea obiectelor sanitare, a lenjeriei și mobilierului din dotare;
- Să respecte programul clinicii privitor la orele de masă, de tratament, de odihnă și primire a vizitatorilor, a regulilor ce se aplică în spital;
- Să completeze chestionarul de satisfacție și să-l predea la externare.
Pentru siguranța pacienților și a personalului medical, am implementat un flux medical în clinica noastră și din țară. Vă rugăm să parcurgeți pașii de mai jos:
1. Daca în ultimele 4 zile ați manifestat unul din următoarele simptome: febră, tuse, secreții nazale sau dificultate respiratorie, vă rugăm să sunați înainte de a vă prezenta la consultația programată. Veți primi suport medical telefonic și vom decide programarea sau reprogramarea în funcție de tabloul clinic și de legislația epidemiologică în vigoare.
2. Accesul în clinică se face doar pe bază de programare. Vă rugăm să ne contactați via call-center sau să faceți o programare cu ajutorul colegilor din recepții.
3.Vă rugăm să veniți neînsoțiți cu excepția minorilor cărora le este permis accesul cu un singur însoțitor.
4. La intrarea spitalului și a policlinicii, veți fi supus unui triaj epidemiologic, respectiv:
– vi se va măsura temperatura cu un termometru digital de frunte cu infrarosu, – vi se va recomanda să vă dezinfectați pe mâini, – veți completa un formular de consimțământ informat care include și un chestionar privind evaluarea stării de sănătate.
Vă rugăm să descărcați formularul AICI și să vă prezentați la programare cu acesta completat pentru a petrece cât mai puțin timp în triaj.
Vă mulțumim pentru înțelegere și rămânem la dispoziția dvs. pentru orice suport aveți nevoie.
Spitalizare
Echipa noastră de medici și asistenți oferă îngrijiri la cele mai înalte standarde pe parcursul perioadei de spitalizare. Siguranța și confortul dumneavoastră sunt prioritare.
Saloanele sunt dotate cu mobilier modern, grup sanitar propriu, televizor, rețea wireless și echipamente medicale speciale. Fiecare pacient beneficiază de monitorizare 24/7 și acces la sisteme de administrare a oxigenului, vacuum pentru aspirație (bronșică, gastrică, drenaj), perfuzii intravenoase și auto-control al parametrilor.
De asemenea, o linie de gardă formată exclusiv din medici primari este disponibilă non-stop, alături de specialiști în cardiologie.
HRANA
Hrana pentru pacienții noștri este preparată în condiții de maximă igienă de un restaurant de calitate din Brașov. Aceasta este transportată în cutii speciale termoizolante și vă va fi servită la pat de către personalul nostru. Toate meniurile sunt alcatuite de un medic specialist nutritionist, în concordanță cu afecțiunile cronice de care este posibil să suferiți (de exemplu: diabet).
BANI ȘI OBIECTE DE VALOARE
Pe perioada intervenției chirurgicale și șederii dvs. în secția de Terapie Intensivă, vă sfătuim să nu lăsați în salon obiecte de valoare. Vă oferim posibilitatea de a depozita astfel de bunuri într-un seif aflat în biroul asistentei șefe, urmând să le recuperați atunci cand aveți nevoie de ele.
CONVORBIRI TELEFONICE
Puteți lua legătura cu familia sau aparținătorii prin intermediul propriului telefon mobil sau puteți solicita personalului medical să vă pună în legatură cu aceștia, prin intermediul telefoanelor spitalului.
Externare
Procesul de externare este un pas important în parcursul fiecărui pacient.
Pentru a vă sprijini cu toate informațiile necesare, am structurat mai jos detaliile legate de externarea din clinicile noastre – de la documentele pe care le veți primi, până la opțiunile de plată disponibile. Vă recomandăm să parcurgeți cu atenție informațiile din secțiunea care corespunde specializării medicale.
După efectuarea intervenției chirurgicale, în funcție de evoluția stării dvs. de sănătate, medicul de salon vă va anunța cu o zi înainte în legătură cu externarea, pentru a avea timp să luați legătura cu familia. Externarea are loc începând cu ora 10:30. Puteți părăsi spitalul singur sau însoțit de un aparținător.
Cu puțin timp înainte de externare, o infirmieră vă va aduce hainele și vă va însoți la recepție, unde vă pot aștepta membrii familiei.
Documente primite la externare:
- Bilet de externare / scrisoare medicală – în 2 exemplare (pentru dvs. și medicul de familie), conținând diagnosticul, intervențiile, durata spitalizării și tratamentul recomandat.
- Rețetă cu medicația recomandată (dacă a fost modificată în timpul internării).
- Certificat de concediu medical – pentru perioada internării + maxim 21 zile, cu posibilitate de prelungire. În caz de internări de lungă durată, se eliberează în ultima zi a fiecărei luni.
Modalități de plată:
Plata serviciilor de spitalizare și intervenție chirurgicală se face în ziua externării, de către dvs. sau un membru al familiei. Sunt acceptate următoarele metode:
- Plata cu card bancar (VISA / MAESTRO) – este necesară cunoașterea limitei impuse de bancă.
- Ordin de plată – solicitați factura cu o zi înainte și transmiteți ordinul vizat de bancă.
- Transfer bancar (online banking).
- Numerar – doar în limita plafonului legal (maxim 10.000 RON conform OG 70/2015).
- Depunere numerar direct în contul Clinicco.
Detalii cont Clinicco Brașov
BANCA: OTP Bank, sucursala Nicolae Bălcescu – Brașov
CONT: RO90 OTPV 2110 0032 1726 RO01
CUI: 22555509
Registrul Comerțului: J08/2762/2007
Externarea din serviciul nostru se face cu acordul medicului curant care stabilește dacă pacientul este apt pentru a părăsi spitalul. Externarea are loc în intervalul orar 12:00–13:00 și puteți părăsi spitalul fie însoțiți de aparținători, fie singur.
Documentele pe care le veți primi în ziua externării sunt următoarele:
- Bilet de externare / scrisoare medicală (două exemplare: unul pentru dvs., unul pentru medicul de familie) – include durata spitalizării, diagnosticul, intervenția efectuată, recomandări și tratamente.
- Rețetă cu medicația recomandată.
- Certificat de concediu medical – acoperă perioada internării și maxim 21 zile (cu posibilitate de prelungire la recomandarea medicului). Pentru internările ce se întind pe mai multe luni, certificatul se eliberează lunar, în ultima zi, pentru a fi transmis angajatorului.
Contravaloarea facturii (aferentă spitalizării și intervenției chirurgicale) se achită în ziua externării. Pacienții pot opta pentru una dintre următoarele metode:
- Plata cu cardul bancar – VISA sau MAESTRO (este necesară cunoașterea limitei impuse de bancă).
- Ordin de plată – solicitați factura în ziua anterioară și trimiteți ordinul de plată vizat de bancă.
- Transfer bancar (online banking).
BANCA: OTP BANK, sucursala Nicolae Bălcescu, Brașov
CONT: RO13 OTPV 2110 0064 3009 RO01
CUI: 30614878
Registrul Comerțului: J8/1372/2012
Plățile în numerar efectuate la recepția spitalului nu pot depăși suma de 10.000 RON. Vă rugăm să privilegiați următoarele metode pentru costurile care depășesc această sumă:
- PLATA CU CARDUL
- PLATA PRIN TRANSFER BANCAR
- DEPUNEREA SUMEI PE CONTUL CLINICCO
Pentru Aparținători
Dacă un membru al familiei dumneavoastră este internat în serviciul nostru, puteți lua legătura cu acesta, telefonic. Punem la dispoziția aparținătorilor următoarele contacte telefonice:
Pentru un pacient aflat în secția de Terapie Intensivă (Cardiologie), apelați:
Disponibil NON-STOP
+40 268 401 202
Pentru un pacient aflat în secția de Terapie Intensivă (Ortopedie), apelați:
Disponibil NON-STOP
+40 268 445 522
Pentru un pacient internat la etajul 1 (Cardiologie), apelați:
Disponibil NON-STOP
+40 268 445 511
Pentru un pacient internat la etajul 2 (Ortopedie), apelați:
Disponibil NON-STOP
+40 268 445 587
Întrebări Frecvente
Echipa medicală a spitalului consideră că unul dintre factorii esențiali pentru succesul terapeutic este respectarea riguroasă a regulilor de asepsie. Din acest motiv, pacienții internați în Clinicco nu pot fi vizitați. Pacienților li se asigură toate condițiile de cazare și îngrijirile necesare, pentru refacerea cât mai rapidă. Personalul medical și de îngrijire supraveghează și este la dispoziția pacienților 24 de ore din 24.
Fiecare pacient are acces la un buton de apelare a personalului medical. Fiecare salon este dotat cu instalație de aer condiționat, televizor și permite conectarea la internet. Masa este asigurată prin intermediul unei companii de catering. Contactul cu familia este menținut prin intermediul telefonului sau al personalului medical.
Pentru informații asupra pacienților din secția de Terapie Intensivă apelați:
+40 732 606 306 (Cardiologie)
+40 268 445 522 (Ortopedie)
Disponibil: NON-STOP
Pentru informații asupra pacienților internați la etajul 2 (Ortopedie) apelați:
+40 268 445 587
Disponibil: NON-STOP
Pe întreaga perioadă a spitalizării, pacientul este în grija unei echipe medicale formate din:
Medici specialiști cardiologi și ortopezi
Medici anesteziști
Asistente medicale
Îngrijitoare
Scopul întregii echipe este ca pacientul să fie tratat medical cât mai bine și să beneficieze de condiții de confort maxim.
Da, avem contract incheiat cu CASBV pentru servicii medicale spitalicesti, servicii in regim ambulatoriu si programe nationale de sanatate.
Dacă beneficiați de o asigurare de sănătate în regim privat și este încheiată cu unul dintre colaboratorii noștri (Allianz Țiriac, Europ Assistance, Medical Occupational, Signal Iduna, Romanian International Assistance), serviciile medicale pot fi decontate de către aceștia, în limitele contractuale impuse la semnarea contractului de asigurare. Procedura este următoarea:
Trebuie să luați legătura cu asiguratorul
Să îl informați că doriți o programare la o consultație sau o intervenție
Asiguratorul va trimite o solicitare de programare către noi
Începând cu data de 1 mai 2015, Cardul Național de Sănătate a devenit unicul sistem de validare și decontare a serviciilor medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Conform legislației în vigoare, Ordin CNAS 98/2015, pacientul va face dovada de asigurat și va valida serviciile medicale și farmaceutice pe care le primește, utilizând cardul.
Dacă sunteți cetățean al Uniunii Europene și aveți Eurocard (Cardul European de Asigurat) emis, puteți beneficia de pachetul de servicii de bază, ca oricare alt cetățean de pe teritoriul României;
Dacă nu sunteți cetățean al Uniunii Europene sau dacă nu dețineți Eurocard, de asemenea puteți beneficia de serviciile noastre, însă la preț integral.