Informatii utile

Va punem la dispozitie toate informatiile necesare cu privire la nivelul asistentei medicale, ingrijiri pe parcursul perioadei de spitalizare sau conditiile speciale privind internarea - externarea pacientilor.

CONTRIBUȚIE PERSONALĂ
Pentru a fi internat intr-una din sectiile spitalului nostru, aveti nevoie de trimiterea unui medic de familie sau a unui medic specialist (cardiolog, ortoped, reumatolog). Detalii despre documentele necesare si conditiile de internare gasiti in tab-ul Internare.
Pentru programarea la internare in sectia de cardiologie, va rugam sa contactati:
Gabriela Tabara
Pentru programarea la internare in sectiile de ortopedie , va rugam sa contactati:
Roxana Cristea: Claudia Pasca:

(Ne puteti contacta telefonic de luni pana vineri, intre orele 09.00-17.00, iar in afara acestui program - pentru cazuri exceptionale)

Internarea in sectia de Cardiologie, in vederea efectuarii interventiilor sau investigatiilor se face conform unei programari prestabilite. Prezentati-va la internare in ziua si la ora programarii. Puteti verifica aceste informatii la telefon 0733/008195 sau 0268/401203, de luni pana vineri, intre orele 9 - 17.

Documente necesare pentru internare in sectiile de CARDIOLOGIE
La internare, va rugam sa prezentati urmatoarele documente:
  • Card National de Asigurari de Sanatate
  • Bilet de trimitere cu cod de bare, emis de medicul de familie sau medicul specialist (valabilitate 30 zile de la data emiterii). Atentie! Biletul de trimitere trebuie prezentat obligatoriu la internarea pacientului. Nu se pot admite bilete de trimitere emise la o data ulterioara internarii pacientului
  • Buletin de identitate sau carte de identitate
  • Documente medicale pe care le detineti (consulturi de specialitate pentru bolile de care suferiti, bilete de externare, scrisori medicale, ecografii, tomografii sau alte investigatii, analize, inregistraari CT sau RMN etc.)
Adeverinte necesare, in functie de situatia locului de munca sau statutul de stundent sau pensionar:
  • Angajati: adeverinta de la locul de munca (valabilitate 3 luni de la emitere) in care sa fie mentionate zilele de concediu medical din ultimele 12 luni (certificatul de concediu medical se elibereaza la externare)
  • Pensionari: cel mai recent cupon de pensie
  • Pensionari pe caz de boala: cel mai recent cupon de pensie si copie dupa decizia de pensionare pe motiv de boala;
  • Elevi si studenti: adeverinta de la unitatea de invatamant si copie dupa carnetul de elev/student vizat pe anul in curs;
  • Asigurati individuali: cea mai recenta chitanta a platii directe sau adeverinta de la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate din judetul de resedinta;
  • Someri din alte judete decat judetul Brasov: adeverinta de la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate din judetul de resedinta
Analize si investigatii necesare internarii in sectia de chirurgie cardiovasculara(CCV)

Pentru pacientii valvulari:

  • Radiografie panoramica dentara + examen stomatologic prin care se confirma absenta focarelor de infectii si a cariilor
  • Secretie faringiana (exudat faringian)
  • Examen ORL
  • Urocultura
  • Examen ginecologic (numai pentru femei)

Pentru pacientii coronarieni:

  • Secretie faringiana (exudat faringian)
  • Urocultura

De asemenea, la internare, trebuie sa aveti la dumneavoastra obiecte pentru igiena personala (prosop, papuci, periuta si pasta de dinti etc.), 2-3 pijamale si o cana. Nu este necesar sa aduceti tacamuri, alimente sau apa.

Dupa completarea Foii de Observatie a Pacientului, veti fi rugat sa cititi cu atentie Consimtamantul pentru procedurile medicale carora urmeaza sa fiti supus si sa semnati. Apoi, veti fi condus in salonul dvs. de catre o infirmiera a spitalului. Ajuns in salonul dvs, va trebui sa va schimbati in haine de spital (pijama, papuci de casa). Pe durata internarii, hainele dvs. vor fi pastrate intr-un dulap special destinat acestui lucru.

Vizita medicului

In ziua internarii, unul din medicii de salon va sta de vorba cu dvs. (pacientul) referitor la istoricul medical detaliat, va analiza testele de laborator si, daca este necesar, va recomanda efectuarea altor analize medicale. Medicul specialist si medicul anestezist care se vor ocupa de dvs. va vor vizita de asemenea si veti discuta impreuna cu ei diagnosticul dvs si optiunile de tratament.

Sfaturi pentru pacienti

La internare aveti nevoie de:

  • obiecte pentru igiena personala (prosop, papuci care sa nu alunece, periuta de dinti etc.);
  • 2-3 pijamale si o cana pentru medicamentele pe care le luati pentru bolile cronice de care suferiti

La internare NU aveti voie cu produse alimentare (inclusiv fructe). De asemenea, nu este necesar sa va aduceti tacamuri sau farfurii. Serviciul externalizat de catering pune la dispozitia dumneavoastra un meniu variat si totodata personalizat pentru pacientii suferinzi de diabet.

Va recomandam sa nu aveti bijuterii, iar unghiile de la maini sa nu fie acoperite cu lac sau oja.

Pentru a vedea conditiile si informatiile privind internarea in sectia de Cardiologie, va rugam sa descarcati urmatorul pdf.

Internarea in serviciul nostru, in vederea efectuarii interventiilor chirurgicale se face conform unei programari prestabilite, biletul de trimitere (emis de catre medicul de familie sau un alt medic specialist) si cardul national de sanatate fiind obligatorii.

De asemenea sunt necesare anumite analize pe care dvs trebuie sa le efectuati anterior internarii. Acestea din urma, precum si documentele necesare care trebuie pregatite, le gasiti in lista alaturata/de mai jos (depinde unde va fi plasata). Tot in lista mentionata veti regasi si cateva sfaturi de urmat.

Pentru internare trebuie sa va prezentati la receptia Clinicco la ora 14:00, in data convenita, interventia chirurgicala urmad sa aiba loc a doua zi.

ATENTIE! In cele doua saptamani anterioare operatiei este posibil sa fiti nevoiti sa opriti tratamentele care inhiba coagularea singelui. Acestea incldu Aspirina, Ibuprofen, Naproxen etc. Trebuie sa va intrebati medicul curant/medicul care va supravegheaza, ce medicamente veti lua chiar si in ziua operatiei. Daca suferiti de diabet, boli de inima sau alte afectiuni, chirurgul va poate cere ca anterior internarii sa efectuati si un consult de specialitate.

Pentru afectiuni medicale, precum ATG (Artroplastie totala de genunchi) si ATS (Artroplastie totala de sold), va rugam sa descarcati urmatorul pdf pentru a va informa care sunt documentele si analizele necesare pentru internare.

Pentru afectiuni medicale, precum LMI (Leziune menisc intern) si LIA (Ligament incrucisat anterior), va rugam sa descarcati urmatorul pdf pentru a va informa care sunt documentele si analizele necesare pentru internare.

Reguli de comportament pentru pacienti

Din momentul internării medicii și asistentele medicale preiau răspunderea stării de sănătate a pacientului astfel, acesta nu se poate îndepărta de secția medicală în care este internat fără ca înainte să fi anunțat asistentele medicale. De asemenea, nu are voie să părăsească incinta spitalului pe durata internării și este important să respecte repausul și liniștea celorlalți pacienți.

Ora de vizitare

Pacienții internați la Spitalul Clinicco nu pot fi vizitați. Vizitele în secția Anestezie și Terapie Intensivă sunt interzise. Pacienților li se asigură toate condițiile de cazare și îngrijirile necesare, pentru refacerea cât mai rapidă. Personalul medical și de îngrijire supraveghează și este la dispoziția pacienților 24 de ore din 24. Contactul cu familia este menținut prin intermediul telefonului sau al personalului medical.

Contact telefonic

Puteți lua legatura cu familia sau aparținătorii prin intermediul propriului telefon mobil sau puteți solicita personalului să vă pună în legatură cu aceștia, prin intermediul telefoanelor spitalului. Familia și prietenii pot contacta pacientul internat sau pot obține informații despre starea medicală a acestuia sunând la numerele: 0268 445555 (cardiologie) 0268 445587 (ortopedie)  

Alimentatia

Hrana pentru pacienții noştri este asigurată în regim de catering și preparată în condiții de maximă igienă. Aceasta este transportata în cutii speciale termoizolante și vă va fi servită la pat de către personalul nostru. La internare NU aveţi voie cu produse alimentare (inclusiv fructe). De asemenea, nu este necesar să vă aduceţi tacâmuri sau farfurii. Toate meniurile sunt alcătuite de un medic specialist nutriționist, în concordanță cu afecțiunile cronice de care este posibil să suferiți (de exemplu: diabet).

Alcool si droguri

Deținerea și consumul de alcool și droguri în cadrul spitalului este complet interzisă.

Fumatul

Spitalul Clinicco Brașov este o unitate în care fumatul este interzis. Fumatul este permis doar în locuri special amenajate în afara unității. Persoanele care au nevoie de sprijin în vederea renunțării la fumat pot contacta un reprezentant al campaniei Stop Fumat sau pot beneficia de consiliere psihologica în cadrul spitalului nostru. Vă rugăm cereţi detalii personalului nostru medical referitor la acest subiect.

Pastrarea lucrurilor de valoare

Pe perioada internării Dvs., vă sfătuim să lăsați obiectele de valoare în seiful pus la dispoziție de către spitalul nostru. Acestea vor fi preluate pe bază de proces verbal. În caz contrar nu ne asumăm  responsabilitatea pentru pierderea obiectelor sau altor valori (bani, bijuterii, card-uri, etc).
Pacientii internati sunt obligati sa poarte numai echipament de spital (pijamale, camasa, papuci, halat) Pacientii vor respecta regulile de igiena personala:
  • Dus zilnic
  • Spalarea mainilor cu apa si sapun inainte si dupa fiecare manevra
  • Sa efectueze zilnic igiena generala
  • Sa foloseasca pentru igiena obiectele personale (pieptene, periuta si pasta de dinti, produse cosmetice personale)
Pacientii vor respecta urmatoarele reguli la locul de cazare: 
  • Nu aseaza pe pat genti in care transporta obiecte personale
  • Nu aduc si nu pastreaza alimente in noptiere
  • Servirea mesei se face numai dupa spalarea obligatorie a mainilor
  • Sa mentina usa salonului inchisa; aerisirea salonului se va face de mai multe ori pe zi
  • Sa permita ingrijitoarei si infirmierei sa faca curatenia zilnica si sa aeriseasca salonul, ori de cate ori este nevoie
  • Vizitatorii trebuie sa respecte orarul de vizite afisat si sa fie echipati cu halate si papuci de protectie;
  • Sa limiteze pe cat posibil numarul vizitatorilor si timpul de sedere a acestora in salon
  • Sa nu permita vizitatorilor sa se aseze pe paturi
  • Sa nu primeasca vizitatori cu starea sanatatii alterata
  • Sa citeasca drepturile si obligatiile pacientului afisate in sectie
  • Sa exploateze corect aparatele si utilitatile din camera, sa pastreze integritatea obiectelor sanitare, a lenjeriei si mobilierului din dotare
  • Sa respecte programul clinicii privitor la orele de masa, de tratament, de odihna si primire a vizitatorilor, a regulilor ce se aplica in spital
  • Sa completeze chestionarul de satisfactie si sa-l predea la externare.

Pentru siguranța pacienților și a personalului medical, am implementat un flux medical in clinica noastra si din tara. Va rugam sa parcurgeti pasii de mai jos:

1. Daca in ultimele 4 zile ati manifestat unul din urmatoarele simptome: febra, tuse, secretii nazale sau dificultate respiratorie, va rugam sa sunati inainte de a va prezenta la consultatia programata. Veti primi suport medical telefonic si vom decide programarea sau reprogramarea in functie de tabloul clinic si de legislatia epidemiologica in vigoare.

2. Accesul in clinica se face doar pe baza de programare. Va rugam sa ne contactati via call center sau sa faceti o programare cu ajutorul colegilor din receptii

3.Va rugam sa veniti neinsotiti cu exceptia minorilor carora le este permis accesul cu un singur insotitor

4. La intrarea spitalului si a policlinicii, veti fi supus unui triaj epidemiologic, respectiv:

- vi se va masura temperatura cu un termometru digital de frunte cu infrarosu - vi se va recomanda sa va dezinfectati pe maini - veti completa un formular de consimtamant informat care include si un chestionar privind evaluarea starii de sanatate

Va rugam sa descarcati formularul AICI si sa va prezentati la programare cu acesta completat pentru a petrece cat mai putin timp in triaj.

Va multumim pentru intelegere si ramanem la dispozitia dvs pentru orice suport aveti nevoie.

Echipa noastra de medici si asistente va va oferi cele mai bune ingrijiri pe parcursul perioadei de spitalizare. Specialistii nostri va vor tine in permanenta la curent cu starea dvs. de sanatate si va vor raspunde la orice intrebare sau nelamurire.

Siguranta si confortul dumneavoastra sunt pe primul loc. Astfel, toate saloanele au grup sanitar propriu si televizor si sunt dotate cu mobilier modern, special pentru spital, precum si cu retea wireless. Toti pacientii beneficiaza de monitorizarea starii de sanatate 24h din 24h, 7 zile din 7. Fiecare pat dispune de o consola pentru aportul de oxigen, sistem vacuum pentru aspiratie (bronsica, gastrica, drenaj), sistem de administrare a medicatiei intravenoase cu autocontrol, precum si sistem de alertare a personalului medical in caz de necesitate. De asemenea, avem linie de garda 24 de ore din 24 formata numai din medici primari si specialisti in cardiologie.

Hrana

Hrana pentru pacientii nostri este preparata in conditii de maxima igiena de un restaurant de calitate din Brasov. Aceasta este transportata in cutii speciale termoizolante si va va fi servita la pat de catre personalul nostru. Toate meniurile sunt alcatuite de un medic specialist nutritionist, in concordanta cu afectiunile cronice de care este posibil sa suferiti (de exemplu: diabet).

Bani si obiecte de valoare

Pe perioada interventiei chirurgicale si sederii dvs. in sectia de Terapie Intensiva, va sfatuim sa nu lasati in salon obiecte de valoare. Va oferim posibilitatea de a depozita astfel de bunuri intr-un seif aflat in biroul asistentei sefe, urmand sa le recuperați atunci cand aveti nevoie de ele.

Convorbiri telefonice

Puteti lua legatura cu familia sau apartinatorii prin intermediul propriului telefon mobil sau puteti solicita personalului medical sa va puna in legatura cu acestia, prin intermediul telefoanelor spitalului.

Dupa efectuarea interventiei chirurgicale, in functie de evolutia starii dvs. de sanatate, medicul de salon va va anunta cu o zi inainte, referitor la externarea dvs., pentru a avea timp sa luati legatura cu membrii familiei. Externarea pacientilor are loc incepand cu ora 10:30; puteti parasi spitalul singur sau insotit de un apartinator.

Cu putin timp inainte de externare, o infirmiera a spitalului va va aduce in salon hainele dvs. si va va insoti in receptie, unde va pot astepta membrii familiei.

La externare, veti primi o scrisoare medicala cuprinzand detalii referitoare la diagnosticul dvs., procedurile medicale care vi s-au efectuat, evaluarea medicala, durata de spitalizare, schema de tratament si recuperare recomandate. Aceste informatii sunt destinate atat dvs., cat si medicului specialist sau medicului de familie pentru continuarea tratamentului.

De asemenea, in ziua externarii trebuie sa efectuati plata serviciilor de spitalizare de care ati beneficiat. Puteti face acest lucru dumneavoastra sau un membru al familiei, pe baza facturii pe care o veti primi de la departamentul de contabilitate al spitalului.

Modalitati de plata

Plata facturii pentru spitalizarea la Clinicco poate fi facuta astfel:

  • Prin CARD ELECTRONIC (VISA sau MAESTRO). ATENTIE! In acest caz, trebuie cunoscuta limita de plata impusa de catre banca emitenta a cardului dvs.
  • Prin DEPUNERE DE NUMERAR in contul Clinicco (in cazul in care nu aveti deschis un cont bancar)
  • Prin VIRAMENT BANCAR din contul dvs. in contul Clinicco
  • In NUMERAR, la casieria, respectiv receptia spitalului, in limita plafonului reglementat prin OG 70/ 2015
Clinicco Brasov - detalii cont bancar

BANCA: OTP BANK sucursala Nicolae Balcescu BRASOV

CONT: RO90 OTPV 2110 0032 1726 RO01

CUI: 22555509

Inregistrare Fiscala: J08/2762/2007

Documente externare

Documentele pe care le veti primi in ziua externarii sunt urmatoarele:

  • bilet de externare/scrisoare medicala - care cuprinde durata de spitalizare, informatii referitoare la diagnostic, interventia efectuata, recomandari, tratamente
  • reteta cu medicatia recomandata, in cazul in care medicatia pacientului se modifica dupa internare
  • certificat de concediu medical - acesta cuprinde perioada internarii si o perioada maxima de 21 zile, cu posibilitate de prelungire la recomandarea medicului specialist (exceptie se face in cazul pacientilor a caror internare se intinde pe doua sau mai multe luni, eliberarea certificatului medical facandu-se in ultima zi a fiecarei luni, pentru a fi transmis catre angajator).

Contravaloarea facturii (aferenta spitalizarii si a interventiei chirurgicale) se va achita in ziua externarii. Ca si variante de plata pacientii pot opta pentru una dintre urmatoarele enumerate mai jos:

  • plata cu cardul bancar - VISA sau MAESTRO (in acest caz trebuie sa cunoasteti limita impusa de banca)
  • prin depunere de numerar in contul Clinicco Cardiologie, deschis la OTP Bank (in cazul in care nu aveti deschis un cont bancar)
  • prin ordin de plata (in aceasta situatie trebuie sa solicitati emiterea facturii in ziua anterioara externarii si sa ne transmiteti ordinul de plata vizat de banca emitenta)
  • In numerar in limita plafonului reglementat prin OG 70/2015

Externarea din serviciul nostru se face cu acordul medicului curant care stabileste daca pacientul este apt pentru a parasi spitalul. Externarea are loc in intervalul orar 12:00-13:00 si puteti parasi spitalul fie insotiti de apartinatori, fie singur.

Documentele pe care le veti primi in ziua externarii sunt urmatoarele:
  • bilet de externare/scrisoare medicala (doua exemplare: unul pentru dvs, unul pentru medicul de familie) - care cuprinde durata de spitalizare, informatii referitoare la diagnostic, interventia efectuata, recomandari, tratamente
  • reteta cu medicatia recomandata
  • certificat de concediu medical - acesta cuprinde perioada internarii si o perioada maxima de 21 zile, cu posibilitate de prelungire la recomandarea medicului specialist (exceptie se face in cazul pacientilor a caror internare se intinde pe doua sau mai multe luni, eliberarea certificatului medical facandu-se in ultima zi a fiecarei luni, pentru a fi transmis catre angajator).

Contravaloarea facturii (aferenta spitalizarii si a interventiei chirurgicale) se va achita in ziua externarii. Ca si variante de plata pacientii pot opta pentru una dintre urmatoarele enumerate mai jos:

  • plata cu cardul bancar - VISA sau MAESTRO in acest caz trebuie sa cunoasteti limita impusa de banca)
  • prin ordin de plata (in aceasta situatie trebuie sa solicitati emiterea facturii in ziua anterioara externarii si sa ne transmiteti ordinul de plata vizat de banca emitenta)
  • transfer bancar (on-line banking)

BANCA: OTP BANK sucursala Nicolae Balcescu, Brasov

CONT: RO13 OTPV 2110 0064 3009 RO01

CUI: 30614878

Registrul Comertului: J8/1372/2012

Plățile în numerar efectuate la recepția spitalului nu pot depăși suma de 10.000 RON. Vă rugăm să privilegiați următoarele metode pentru costurile care depășesc suma de 10.000 RON :
  • PLATA CU CARDUL
  • PLATA PRIN TRANSFER BANCAR
  • DEPUNEREA SUMEI PE CONTUL CLINICCO

Daca un membru al familiei dvs este internat in serviciul nostru, puteti lua legatura cu acesta, telefonic. Punem la dispozitia apartinatorilor urmatoarele contacte telefonice:

  • Pentru un pacient aflat in sectia de Terapie Intensiva (Cardiologie) apelati: +40 268 401202, disponibil NON-STOP
  • Pentru un pacient aflat in sectia de Terapie Intensiva (Ortopedie) apelati: +40 268 445522, disponibil NON-STOP
  • Pentru un pacient internat la etajul 1 (Cardiologie) apelati: +40 268 445511, disponibil NON-STOP
  • Pentru un pacient internat la etajul 2 (Ortopedie) apelati: +40 268 445587, disponibil NON-STOP

Echipa medicala a spitalului considera ca unul dintre factorii esentiali pentru succesul terapeutic este respectarea riguroasa a regulilor de asepsie. Din acest motiv, pacientii internati in Clinicco nu pot fi vizitati.

Pacientilor li se asigura toate conditiile de cazare si ingrijirile necesare, pentru refacerea cat mai rapida. Personalul medical si de ingrijire supravegheaza si este la dispozitia pacientilor 24 de ore din 24. Fiecare pacient are acces la un buton de apelare a personalului medical. Fiecare salon este dotat cu instalatie de aer conditionat, televizor si permite conectarea la internet. Masa este asigurata prin intermediul unei companii de catering. Contactul cu familia este mentinut prin intermediul telefonului sau al personalului medical.

Pentru informatii asupra pacientilor din sectia de Terapie Intensiva apelati:

+40 268 401202 (Cardiologie)

+40 268 445522 (Ortopedie)

Disponibil : NON-STOP

Pentru informatii asupra pacientilor internati la etajul 1 (Cardiologie) apelati:

+40 268 445511

Disponibil : NON-STOP

Pentru informatii asupra pacientilor internati la etajul 2 (Ortopedie) apelati:

+40 268 445587

Disponibil : NON-STOP

Pe intreaga perioada a spitalizarii, pacientul este in grija unei echipe medicale formate din:

  • Medicii specialisti cardiologi si ortopezi
  • Medicii anestezisti
  • Asistente medicale
  • Ingrijitoare

Scopul intregii echipe este ca pacientul sa fie tratat medical cat mai bine si sa beneficieze de conditii de confort maxim.

Da, avem contract incheiat cu CASBV pentru servicii medicale spitalicesti, servicii in regim ambulatoriu si programe nationale de sanatate.

Incepand cu data de 9 mai 2015 a intrat in vigoare o noua lege, Legea 70/2015, care reglementeaza incasarile si platile in numerar. Aceasta limiteaza incasarile de la persoana fizica, pragul maxim care poate fi incasat in numerar pentru un serviciu fiind de 10.000 lei.

Prin urmare, avem rugamintea sa luati in considerare urmatoarele variante pentru efectuarea platilor:

  • Ordin de plata depus la banca la care aveti cont deschis;
  • Card bancar – in aceasta situatie trebuie sa cunoasteti limita maxima pe zi impusa de banca emitenta;
  • Transfer bancar (on-line banking)

Daca beneficiati de o asigurare de sanatate in regim privat si este incheiata cu unul dintre colaboratorii nostri (Alliantz Tiriac, Europ Assistance, Medical Ocupational, Signal Iduna, Rumanian International Assistance), serviciile medicale pot fi decontate de catre acestia, insa in limitele cotractuale impuse la semnarea contractului de asigurare.

Procedura este urmatoarea:

  • trebuie sa luati legatura cu asiguratorul;
  • sa il informati ca doriti o programare la o consultatie sau o interventie;
  • asiguratorul va trimite o solicitare de programare catre noi;

Incepand cu data de 1 mai 2015, Cardul National de Sanatate a devenit unicul sistem de validare si decontare a serviciilor medicale in sistemul asigurarilor sociale de sanatate. Conform legislatiei in vigoare, Ordin CNAS 98/2015, pacientul va face dovada de asigurat si va valida serviciile medicale si farmaceutice pe care le primeste, utilzand cardul.

  • Daca sunteti cetatean al Uniunii Europene si aveti Eurocard (Cardul European de Asigurat) emis , puteti beneficia de pachetul de servicii de baza, ca oricare alt cetatean de pe teritoriul Romaniei;
  • Daca nu sunteti cetatean al Uniunii Europene sau daca nu detineti Eurocard, de asemenea puteti beneficia de serviciile noastre, insa la pret integral.