CORONAROGRAFIA

Coronarografia : Definiție

Coronarografia este o procedură invazivă de diagnostic care se adresează pacienților cu afecțiuni cardiace existente sau cu suspiciunea unei afecțiuni cardiace.

Simptomele care indică necesitatea unei Coronarografii?

Principale simptome ale pacienților care au indicații de coronarografie sunt :

• Durerea în piept cu senzație de arsură
  • Apăsare în piept
  • Oboseală
  • Senzație de sufocare la efort
  • Amețeli
  • Palpitații
  • Pierderi de cunoștință

Sau alte modificări care apar la evaluările neinvazive (electrocardiogramă de repaus, electrocardiogramă în timpul testului de efort, monitorizarea Holter EKG în ambulatoriu).

Care sunt etapele coronarografiei?

Coronarografia se efectuează cu pacientul pe nemâncate, în poziție culcat. După dezinfecția locului de abord vascular, se aplica anestezia locală la nivelul pielii.

După realizarea puncției vasculare (95% prin abord radial – încheietura mâinii), se aplică anestezie locală la nivelul pielii. Următoarea etapă este introducerea unui dispozitiv (teacă vasculară) care ajută la avansarea cateterului în arteră.

Acest cateter este un tub fin și flexibil de 1,7 mm de diametru în interiorul căruia se introduce substanța de contrast. Cateterul este manipulat cu ajutorul razelor X sub radioscopie. Imaginile sunt proiectate pe un ecran și înregistrate în baza de date.

Prin coronarografie, se evidențiază locul de îngustare sau blocare a arterelor coronare și severitatea acestor afecțiuni.

Coronarografie : Ce poate urma după?

Procedura arată dacă arterele afectate pot fi tratate prin angioplastie (adică implant de stent) sau dacă este mai avansată și necesită intervenție chirurgicală (by-pass aortocoronarian).

De altfel, coronarografia poate indica pacientului că are nevoie doar de tratament medicamentos conservativ în ambulatoriu și masuri igienodietetice.

La sfârșitul procedurii se aplică o brățară hemostatică la nivelul locului de puncție. Pacientul poate fi externat in aceeași zi sau la 24 de ore de la investigație.

PROGRAMEAZĂ-TE ONLINE

(sau sună la: 0268 445 544)