HERNIA DE DISC CERVICALĂ

Ce este hernia de disc cervicală ? Simptome. Tratament Chirurgical.

Hernia de disc cervicală

Hernia de disc cervicală este o boală degenerativă care poate afecta pe oricine. De-a lungul timpului, la nivelul discului are loc un proces de degenerare multifactorial. Astfel discul începe să se deterioreze. Când acest lucru se întâmplă peretele exterior al discului poate deveni slab și se poate rupe, permițând porțiunii centrale – nucleului pulpos să vină în contact și să comprime rădăcinile spinale/măduva spinării, producând iritație și durere.

SIMPTOMELE HERNIEI DE DISC CERVICALE

Furnicături la nivelul brațuli sau umăruluI

Durere moderată sau acută la nivelul mușchilor gâtului ori umerilor

Durere intensă care are traiect descendent pe brat.

Tulburari si dechilibru in mers

Cefalee sau durere de cap

Durere accentuata și provocata de mobilizarea gatului intr-o anumita directie

Dificultăți în mers, lipsa de coordonare

Pierderea controlului sfincterian

Slabiciune musculara la nivelul unui brat sau umar

Tratamentul Chirurgical

Chirurgia Herniei de Disc Cervicale

Chirurgia prin partea din fața gâtului (ACDF) este mai accesibilă și mai puțin traumatizantă, deoarece se poate ajunge la disc fără a perturba mușchii puternici gâtului, nervii spinali și măduva spinări.

Discectomia și fuziune cervicală anterioară (ACDF)

Este o procedură chirurgicală minim invazivă prin care se va îndepărta discul afectat decomprimînd nervul/măduva și astfel va fi ameliorată simptomatologia determinată de prezența herniei.

Etapele Intervenției Chirurgicale

Operația începe cu discectomia (“taierea discului”) printr-o incizie de câțiva centimetri a pielii în partea anterioară a gâtului se ajunge la nivelul discului afectat (printre structurile anatomice ale gâtului există un culoar ce permite accesul atraumatic la nivelul coloanei cervicale). Apoi sub microscopul operator va fi îndepărtat discul afectat în totalitate, decomprimând astfel măduva spinării și rădăcinile nervoase afectate.

Ultima etapă : Fuziunea

Se referă la umplerea spațiului rezultat între cele doua corpuri vertebrale pentru a preveni colapsul si frecarea lor. Materialul introdus este de regula un plastic special (PEEK), dar poate fi constituit și dintr-o bucata de os recoltata de la nivelul crestei iliace.

Timp de recuperare scurt

3-4 zile