Povestim despre o inimă salvată în această perioadă dificilă în care continuăm să îngrijim pacienți, cu toată dedicarea, responsabilitatea și iubirea

19 ianuarie 2021

Pacienta

Pacienta are 63 de ani, este mare fumătoare și s-a prezentat în serviciul nostru medical cu simptome de oboseală la eforturi foarte mici sau chiar fără efort semnificativ, durere în piept și lipsă de aer. Vorbim despre o pacientă tricoronariană (vasele care irigă inima erau înfundate, cel mai probabil din cauza fumatului), diagnosticată și cu regurgitare mitrală severă (una dintre valvele inimii nu reușea să ejecteze suficient sânge, organele fiind insuficient irigate).

Un caz foarte complex

A fost un caz foarte complex și prin faptul că, pe lângă afecțiunile diagnosticate, asocia și un grad deloc de neglijat de insuficiență renală, deci cu riscuri operatorii mai mari și risc de complicații post-operator.

Intervenția

În cadrul intervenției, s-a efectuat procedura de plastie de valvă mitrală și trei by-pass-uri (un by-pass cu arteră mamară și două cu venă). Echipa de medici chirurgi cardovasculari a optat pentru by-pass-urile cu venă pentru a scurta pe cât posibil timpii operatori, cu scopul de a diminua riscul de complicații renale.

Evoluția

Evoluția pacientei a fost foarte bună, fiind externată la o săptămână după intervenție. Dacă nu opta pentru operație speranța de viață era extrem de mică, la fel și nivelul calității vieții.