foto credit: www.codlea-info.ro
Peste 120 de copii de la la Liceul Teoretic Ioan Pascu din Codlea, sectia germana, au facut cunostinta, in cadrul saptamanii Scoala Altfel, cu inima lor, in cadrul unui proiect al Spitalului de Cardiologie Clinicco. Copiii au vizionat plini de curiozitate un film animat pregatit special pentru ei, din care au aflat ce este si cum functioneaza inima lor, de ce este bine sa faca miscare in fiecare zi si sa manance sanatos. Copiii au putut sta de vorba cu un medic cardiolog, care le-a explicat, pe intelesul lor, cat de importanta este inima pentru functionarea corpului lor, despre faptul ca este motorul activitatilor zilnice si cum sa aiba grija de ea inca de pe acum.
Copiii curiosi au pus intrebari care mai de care mai haioase si pline de creativitate echipei Clinicco si au dat definitii inedite pentru inima lor.
Alexandru, 5 ani: „Inima mea e in piept, aici, de obicei nu o simt cum bate, dar cand tipa cineva la mine bate foarte tare, ca o masina de curse. Si atunci ma duc sa ma joc cu fratiorul meu si imediat imi trece.”
Timea, 5 ani: “Pe mine nu ma doare niciodata inima. Eu o folosesc ca sa ii iubesc pe mami si pe tati cu ea. Ii iubesc foarte tare cu inima mea.”
Cristian, 6 ani: “Inima mea bate in toate partile, o simt si aici si aici. Mai ales cand joc fotbal o simt. Si o mai simt cand o iubesc pe bunica.”
Medeea, 10 ani: “Inima noastra este in partea stanga si bate de cand ne-am nascut. Noi trebuie sa mentinem inima sanatoasa si sa mancam multe fructe si legume. Inima copiilor mici nu trebuie sa stea in fum de tigara!”.
La finalul intalnirii, copiii au desenat povestea inimii lor, iar desenele au fost premiate simbolic.
“Ma bucura foarte mult initiativa si multumim celor de la Spitalul de Cardiologie Clinicco ca ne-au aratat cat de importanta este preventia, care trebuie inceputa de la varste foarte mici. Filmuletul a fost exact atat cat trebuie si pe intelesul copiilor, iar feedbackul lor a fost foarte bun. Ne-am dori sa continuam aceasta colaborare”, a spus Karmina Vladila, invatator la Liceul Teoretic Ioan Pascu din Codlea, sectia germana.
“Ma bucur foarte mult ca proiectul pilot a avut succes si ca am descoperit ca putem iubi inima in mult mai multe feluri decat mi-am imaginat pana acum, exprimate de copiii pe care i-am cunoscut astazi, asa cum numai ei o pot face si astept cu nerabdare sa vizitam cat mai multe scoli pentru a impartasi povestea inimii pe intelesul celor mici”, a declarat Mihaela Gabor Naidin, director de marketing la Spitalul de Cardiologie Clinicco Brasov.
“Sunt marcata de cat de receptivi au fost copiii, de raspunsul lor si de felul in care au sintetizat informatia primita, lucru care s-a vazut in desenele lor pe care le-am premiat si pe care le vom pastra si expune in clinici”, a zis Loredana Tohoneanu, director de marketing la Hiperdia Brasov.
Campania va continua si dupa vacanta: pe 5 si 6 mai vor avea loc intalniri cu elevii scolii 25 din Brasov.